Page 1 of 1

Postava specializovaná na vrhací/chladné zbraně

Posted: Sun Oct 20, 2013 6:13 pm
by Barbucha
Již jsme o tomhle trochu debatovali v nejrůznějších tématech a chtěl sem to držet jen v jednom topicu, ve kterém se nic neztratí a vše bude na jednom místě.
Zkrátka mi šlo o to, že bych vytvořil postavu, které by byla specializovaná primárně na vrh a sekundárně na používání chladných zbraní. Znáte to, hrajete Fallout již po xxx té a střídáte střelné zbraně s těžkými/ energetickými/ beze zbraně a naopak. Cožpak nikdo nepřemýšlel, jaké by to bylo, kdyby vaše postava byla specializovaná na vrh? Máme tu všechna ta kopí, vrhací nože, hvězdice, granáty. Samozřejmě si vše pojistit a jako sekundární bojovou vlastnost zvolit dovednosti chladných zbraní. Jakým způsobem by jste takovou postavu osobně navrhli, aby mohla přežít v pustině?

Re: Postava specializovaná na vrhací/chladné zbraně

Posted: Sun Oct 20, 2013 10:09 pm
by feťák8
Osobně bych preferoval ze začátku meele, protože kamen sice do ruky vzít můžeš už před jeskyní, ale bez zbroje bude lepší držet si protivníky od těla. Ideální jsou kopí a kladivo, protože narozdíl od nože s ním zasáhneš nepřítele na víc než jeden hex. Úder pomocí kladiva i kopí stojí čtyři akční body, takže je na začátku notnost mít minimálně osm akčních bodů, spíše devět, aby šlo při soubojích uhnout nebo zamířit. S tím trochu už souvisí hodnota hbitosti. Kamení nepatří v začátku ani mezi nejlehčí věci v inventáři (mimo souboj hero vs. krutopřísnej hustodémon škorpion), takže síla stačí na 6-7. Charismu a štěstí bych nechal na hráči. Díky Resu jsem se naučil, že i s charismou 2 a štěstím 4 se dá bez problémů hrát. Stejně tak inteligence. Alespoň šest bodů by měla mít odolnost, aby bylo dost životů. Vnímání dávám tak, ať se dá využít můj způsob boje - přijdeš k zvířecí příšeře, spustí se boj, ona přijde a ty útočíš dvě kola - šest.
Jinak jsem granáty, vrhací nože a kamení nikdy nepoužíval jako hlavní zbraň, takže ohledně perků radit nebudu*. Mám pocit, že pokud jsi už Fallout dohrál s jinou postavou než talentovaný mrňous s tagem na střelné, energetické zbraně a řeč, nepotřebuješ můj předchozí odstavec ani moc číst.
Ze začátku bych se asi spoléhal hlavně na vrhací nože. Útoky na oči, hlavu. První molotovy a granáty bych šetřil. Mám pocit, že dobře se vybavit nějakým tím granátem půjde v Seditu. Několik jich mají nájezdníci. Jak s prodavačkou zbraní, to si nevzpomenu. Každopádně budeš ale asi s granáty dost šetřit. Plazmové bych si osobně nechal až na základnu Obrody a/nebo párače. V kombinaci se superkladivem si pak i bez plazmovky nebo sniperky udržíš od nepřítele odstup.

*nepočítám chvíle, kdy jsem si speciálně pro souboj s hordou robotů v Sieře vylepšil vrh na 100%, abych využil tu hromadu pulzních granátů.

Re: Postava specializovaná na vrhací/chladné zbraně

Posted: Mon Oct 21, 2013 7:10 am
by Smrdutý orangutan
Tak toto by mohlo být zajímavé. :)
Především je potřeba zmínit jeden menší detail. Ve Falloutu 2 máš hned zezačátku pár postav, které ti zvednou Unarmed a Melee weapons o nezanedbatelnou částku. Teď jsem ho znovu rozehrál (Restoration Project... díky moc Resurrection týme, že jste ve mě probudili závislost z dětství. Měl jsem habaděj času, teď ho promrhám u Falloutů) a jen díky těmto jednorázovým bonusům jsem vůbec schopen rozehrát postavu, která se nespecializuje na zbraně. Ale rád bych ti pomohl se k něčemu dopracovat. Throwing postava by mohla být zábavná a sám bych jí rád vyzkoušel.

Edit: 22.10.2013.
Původně jsem tu měl pár možností jak rozhodit body do SPECIALu, ale po menším pátrání a znovupřečtení vlastního příspěvku, jsem dospěl k tomu, že to byla naprostá debilita.

S.P.EC.I.A.L.
Jak se zdá, tak vrhání ovlivňují hned tři staty.
Síla ovlivňuje dosah vrhacích zbraní.
Vnímání bude vrh ovlivňovat podobně jako zbraně na dálku.
Hbitost je základním modifikátorem vrhání.

Perky:
Slayer (Ničitel) vrhací zbraně neovlivňuje. Mohl by mi někdo potvrdit/vyvrátit, jestli je ovlivňuje Sniper (Snajpr)?
Heave Ho! (Vrhač Nožů) mi přijde jako zbytečný perk.

Tento build pouze v případě funkčního Snajpra
SPECIAL
S:6 -> 10 ... Operace + Energozbroj. Maximální síla, maximální dosah. Odpadá nutnost používat perk Heave Ho!, nebo cpát do síly více bodů, než je potřeba.
P:7 -> 8 ... Snajp, Snajpr, Snajpr.
E:7 -> 8 ... Asi dle jednotlivce. Já bych klidně vzal o bod méně a ten investoval do vnímání/štěstí.
C:3 -> 4 ... S operací si můžete dovolit dva společníky. Dostačující.
I:9 -> 10 ... Nemám rád hloupé postavy. V případě postavy, která musí uživit dva bojové skilly a několik nebojových, je vysoká inteligence pochopitelná.
A:9 -> 10 ... Pochopitelně.
L:6 -> 7 ... Alespoň kvůli perku Lepší kritické zásahy (Better Criticals)
Talentovaný, Finesa
Chladné Zbraně, Vrhací zbraně, Řeč

3.Všímavost
6.Zabiják
9.Lepší kritické zásahy
12. Akční hoch
15. Bonus HtH Attacks (nevím jak je to přeloženo... -1AP při útoku zblízka)
18. Snajpr... A doufat, že to funguje. :-D

Re: Postava specializovaná na vrhací/chladné zbraně

Posted: Wed Oct 23, 2013 12:23 pm
by Goblin
Smrdutý orangutan wrote: 15. Bonus HtH Attacks (nevím jak je to přeloženo... -1AP při útoku zblízka)
[/color]
Nevím, jak je to se sniperem (hádal bych, že funguje -tedy lepší by bylo mít konečné štěstí 10), ale "Bonus v Boji z blízka" se uplatňuje pouze na Unarmed, ne na Chladné...

Re: Postava specializovaná na vrhací/chladné zbraně

Posted: Wed Oct 23, 2013 4:11 pm
by Smrdutý orangutan
Dobrá připomínka, gobline. Děkuji. Asi bych vzal druhého Akčního hocha,

Re: Postava specializovaná na vrhací/chladné zbraně

Posted: Wed Oct 23, 2013 4:26 pm
by Barbucha
Je dobře že se na to někdo upnul a zkouší nové věci :) Hlavně nezapomeň aktualizovat svůj stav a případně se pochlub, jak se ti hrálo za vrhače ;)

Re: Postava specializovaná na vrhací/chladné zbraně

Posted: Wed Oct 23, 2013 6:37 pm
by Smrdutý orangutan
Tak to né. :-P Nemám čas na hraní. Otestuju nejdříve za pár týdnů. :)

Re: Postava specializovaná na vrhací/chladné zbraně

Posted: Sun Oct 27, 2013 11:28 am
by Barbucha
Zkouším to a nějak nevím :) Každopádně je to hra na kritické zásahy, takže ta šance na kritický zásah musí být později na nějakých 30%. Jinak by to prakticky nešlo ani hrát, protože ty vrhací nože mají malý dmg a samozřejmě pokud na začátku zvolím trait finessa, tak se ještě oberu o těch původních 25% .Později se ve hře dostanete k vrhacím hvězdicím a to už je přece jenom lepší zbraň :) .Zvolil jsem si ještě druhou bojovou vlastnost chladných zbraní, protože takové technologické super kladivo vždy pomůže.