FAQ  •  Login

Tipy

Moderators: Ratman, Saruman, feťák8, valcik

<<

barbaronan

Liked

Posts: 99

Joined: Tue May 20, 2014 1:42 am

Post Fri Oct 14, 2016 12:40 am

Tipy

Tak mě napadlo založit tenhle thread. Jakýkoliv tipy ohledně soubojů apod. (vyjma řešení questů) házejte sem.
Ode mě tip
č.1 - Jak na párače bez výzbroje a vyššího levelu?
- Miřte mu na ruce - pokud se vám podaří mu je urvat, párač přestane bojovat začne zdrhat. Vyzkoušeno na všech typech páračů a vědecky dokázáno :twisted:
č.2 - Jak přespat ve městech?
- Prostě šlohněte knížku "čekání na lásku" v seditu v knihovně toho úředníka a hurá do čtení :twisted:
Last edited by barbaronan on Sat Oct 15, 2016 1:15 pm, edited 1 time in total.
<<

Daemon

User avatar

Resurrection team member

Posts: 1179

Joined: Fri Dec 14, 2007 9:49 pm

Post Fri Oct 14, 2016 7:43 am

Re: Tipy

barbaronan wrote:Ode mě tip č.1 - Jak na párače bez výzbroje a vyššího levelu? - Miřte mu na ruce - pokud se vám podaří mu je urvat, párač přestane bojovat začne zdrhat. Vyzkoušeno na všech typech páračů a vědecky dokázáno :twisted:

Lepší by měly být nohy - Stejný efekt, ale neuteče daleko, takže ho nebudeš muset honit, když ho chceš dodělat.
Jinak samozřejmě platí pro všechny i pro párače, že přestanou bojovat a budou utíkat, pokud je oslepíš.
<<

feťák8

User avatar

Idolized

Posts: 250

Joined: Mon Oct 07, 2013 2:50 am

Post Fri Oct 14, 2016 8:29 pm

Re: Tipy

Nejde ani tak o tipy, ale o způsob, jak si spoustu věcí ulehčit. Zeleně jsme vyznačil, co vždy používám.

perk na bonus pohybu, protože nepříteli se dá utéct za roh/vzdálit
• perk na bonus kadence/trait na rychlou střelbu
perk na rychlejší přesun do inventáře během boje (puntíčkář se myslím jmenuje)
při bojích ve městě, kde nechceš přijít např. o parťáky, zatarasit východ z budovy tak, aby neutekli
• před tuhou bitkou, kde opět nechceme přijít o parťáky, si je nastavit tak, aby zůstali na jednom místě a odstřelovali (vyzkoušeno v Táboře mutantů s Gabrielem a Keri). Sniperkou pálili do mutantů s plamenometem, zatímco já oddřel zbytek
užívat a skupovat psycho. Jeho cena je v začátcích vysoká, ale ušetří to minimálně dva stimpacky za jeden boj. Závislost za pár hodin/dní ( :D ) zmizí
v noci a v jeskyních používat světlice. Zásah jim nic neudělá, ale osvětlí to okolí. Samozřejmě, pokud si to nehodíte pod nohy. Alternativou je perk Noční zrak (redukuje tmu v okolí o 20%)
• proti skupinám nepřátel je lepší místo granátů používat zbraně schopné střílet dávkou. Kosíte je a) postupně, b) hromadně
a) vysypat zásobník do nejbližšího protivníka.
b) pokud máte lepší skill, vyplatí se střílet do těch vzdálenějších, protože to často koupí i další.
• perk všímavost (víte, kdo bude příští kolo nabíjet, kdo má kolik životů, atd)
• perky na zvýšení odolnosti proti zásahu (houževnatý, Těžko ho zabít - druhý jmenovaný mě moc zaujal a zvažoval jsem použití, ale při jedné pětině životů už obvykle beru stimpack, nebo kramle)
• používat granátomet/raketomet - výborný dostřel, okrádá protivníky o pohyb (musí vstávat, přibližovat se, léčit)
celkově si hlídat spolubojovníky. Keri a Gabriel mi zvýšili hladinu adrenalinu, když měli preferenci zbraní dalekonosné před chladnými. Modelový příklad: Zaútočila skupina páračů. Oba vystříleli zásobník a popadli superkladivo. Takže při cestování pustinou pouze dalekonosné. Kladiva/nože v inventáři mít mohou, když chladnou zbraň zakážete. Doplní munici a opět střílí.
Při setkání s bandou nájezdníků (quest pro Rodrigueze) se vyplatí do parťáků nacpat psycho/buffout. Větší počet akčních bodů poznáte. Dokonce mi to s Keri jednou udělalo bezva bug, jehož účinky trvaly do konce hry.

Tužší souboje, kde používám určitou taktiku:

  Code:
1. Ghoulí hlídka s pokecem
• útěk  :P
• nechat jako prvního útočit psa, protože ghoulové jdou pak po něm. Potom je střílíte od toho nejblížšího, dokud nezůstane žádný. Nevýhodou je, že Vořech to na 99% už nerozchodí  :twisted:
• vyplatí se utíkat tak, aby ghoulům třímajícím pušku křížil palebnou dráhu ten s pistolí/nožem

2. Zástup Frederyka při jednání se Sedit Caravans
Spolubojovník by měl střílet na toho, kdo je nejblíž. Vy koste ten zbytek. Až začnou utíkat, vyplatí se jim zabránit v útěku tak, že zatarasíte hlavní dveře. Není nic otravnějšího než nahánění nepřátel po tmě.

3. Jeskyně páračů
Likvidujete je postupně. Jeden dead, ústup, léčení.  A pak znovu, dokud deratizace neproběhne zcela.

4. Rodriguezův kšeft při jednání s nájezdníky
popsáno výše

5. Nájezdníci ve Ztracené Čtvrti
Jako první zničíte pasti. (Pozor na jednu záludnost, když plníte Rodriguezovy úkoly. Při spuštění první pasti jsem opustil lokaci, abych se vyléčil. Jenže při načtení Zracené Čtvrti/odchodu z jeskyně páračů, kde spíte, je Keri nepřátelská. Nejspíš se jí nelíbí, že kam v Seditu šlápnete, tam sto let tráva neroste). Pasti zničíte buď skillem, anebo na ně stoupnete. Já na ně stoupám, přičemž dávám pozor na to, aby ostatní stáli co nejdál a utrpěli co nejmenší zranění. Potom otevřete dveře a za žádnou cenu nedopustíte, aby se někdo dostal za futra. Do vás střílí, parťák je likviduje ze zálohy. Část práce za vás může udělat friendly fire nájezdníků. Akorát pozor na toho s plamenometem, protože psycho na ohneň nepomáhá.

6. Útok na Strýčkův barák
Střílíte na toho nejbližšího nebo na toho, kdo má nejhorší zdraví. Potom ustoupíte za roh. Občas není od věci střílet tak, aby to Ademar přežil. Na horním poschodí postupujete jako u bodu 5. Je to jeden z mála soubojů, kde máte přesilu, takže až na kamikaze Ademara nic složitějšího.

7. Asmodeova jeskyně
V začátku si počínáte stejně jako u bodu 3. Až se dostanete ke klecím, vlezte do jedné z nich (klidně i s partou) a zamkněte se v ní. Nemám vyzkoušeno, jestli floater umí zaútočit přes mříž, ale dokáže zasáhnout, i když máte jeden hex rozestup. Takže bych nestál těsně u mříže.

8. Rádce Aran a průzkumný oddíl
Vyplatí se jedno kolo nechat obě strany bojovat. Algoritmus nepříteli praví útočit na toho, kdo mu způsobil největší zranění. Máte možnost sejmout jako prvního Arana, poněvadž střílí dvakrát za kolo. Nebo útočte na nejslabšího/případně na toho, kdo stojí nejblíž.

9. Anonym (ten skutečný)
Dokud se nedostanete do sálu, tak stejný postup jako u bodu 8. V paláci byste měli dbát na to, aby Anonym okamžitě umřel, takže palte do něj. Výhodou je samozřejmě vyřadit před bojem roboty (nebo je přeprogramovat).

10. Vault 16 - alieni
Vběhnete do první [b]prázdné[/b] místnosti. Klávesou R přivoláte spolubojovníky (K noze, Gabrieli, ty čubko!). Držíte dveře.

11. Základna mutantů
a) chladné zbraně
Jako první musí padnout Dernus, potom utíkáte na spodní podlaží, kde držíte dveře. Až to tam vyčistíte, máte během boje nahoře kam ustoupit, abyste se průběžně léčili. Nahoře rovněž držíte dveře a pozor na kritičáky (mutanti s raketometem, věže). Je lepší to provádět bez party
b) dalekonosné zbraně
Popsáno výše. Jako první byste měli sejmout mutanty schopné střílet z dalekonosných zbraní. Plamenometčíky a mlátičky by měla výrazně oslabit vaše parta (zkrácená sniperka je nejlepší).

12. Benicio a nájezdníci v Mrtvé Čtvrti
Pokud se s tou hordou hrdlořezů nehodláte bavit, platí stejný postup jako u bodu 3. Pozor na toho s ripperem a na Benicia s hračkou, která střílí dávky.

13. Sběr dárců
Samozřejmě chcete, aby parta nepoškodila ,,zboží". Takže jim povolíte jenom údery a kopy, přičemž neduěláte stejnou chybu jako já prvně (Gabriel měl v inventáři energo-pěst a Keri ostnatý boxer).

14. Rodriguez & Alvarez
Držíte dveře od WC. Náhodně motající se smažky a gambleři poskytnou účinnou ochranu před dávkou. V neopatchované verzi se navíc přidali do boje za Sedit bez mafie :D Vyplatí se před bojem zamknout co nejvíce dveří, aby ta sebranka nepřicházela ze všech stran najednou. Anebo je rovnou zamkněte všechny. Otevřete si, až budete mít hotovo uvnitř.

15. Útok na nemocnici v Mrtvé Čtvrti
Bez pomoci Císařství takřka nemožné. Je to o desítkách loadování, kdy se snažíte, aby náčelník Gurgan nepadl. Ten pacholek má navíc minimálně 10 akčních bodů, takže jestli se nechcete dostat do blázince, tak si dobře rozmyslete, jestli vezmete doktory útokem za použití chladných zbraní. A mám dojem, že fígl se zamčenými dveřmi nefungoval. Prostě střílejte po všem, co útočí na Gurgana. Ostatní členy kmene ať si vezme Manitou.

16. Vexův gang
Jako první určitě patří sejmout šéfa, poněvadž zásahy jeho žabikuchem mě několikrát povalily. Jinak se vyplatí zaútočit a se zbytkem bodů odejít za zbytky zdi. Další vlna nepřátel z vedlejších trosek budovy už toho pak moc nezmůže. Mám dojem, že mezi ně patří i frajer používající buffout. Můžete ho sejmout prvního, anebo se z boje vzdálit a počkat dva dny, než pominou účinky drogy.

17. Likvidace základny Obrody s podporou Lovců
Tento krok následuje po vyčištění Tábora mutantů. Nechoďte se do Albuquerque chlubit Lovcům, kterak jste pořídili, nejdřív je třeba si připravit bojiště. :) Samozřejmě tam můžete hru hned dokončit, ale připravíte se o hustodémonsky krutopřísnou bitvu. Bez vědy nad 120% ani ránu! Těžké zbraně minimálně 100%. Sekundárně lehké (ty budou lepší) nebo energetika minimálně 90%. Popadnete róbu a převléknete členy party. Hackingem na prvním spodním podlaží si získáte přístup do dalších úrovní a potom, jako obvykle. Na všech úrovních deaktivujete roboty a ve zbrojnici si opatříte energozbroj, kterou vyzbrojíte buď sebe, anebo někoho z party. Pomůžete s konstrukcí Gaussovy pušky a počkáte na její výrobu. Následně si ji necháte. Promluvíte si se skupinou lidí, na nichž se dělají pokusy. Místnosti, které nevedou k výtahu, hlídá větší nebo menší skupina stráží. Takže je zamkněte. Na podlaží s reaktorem si u stráže obhajte proč tam jste a deaktivujte roboty. Měli byste mít energozbroj, gaussovku a zamknuté dveře místností, co nevedou přímo k výtahu. Vylezte ven, zahoďte róby i talisman.
V Albuquerque nakupte doktorské brašny a balíčky první pomoci. Měli byste mít minimálně 100x stimpack. Dále náboje do granátometu (tříštivé i průrazné). Gaussovku buď sobě, případně Keri/Gabriel. Lystra nepřichází v úvahu, poněvadž se už asi stanete Lovcem. Sebastian vám dá druhou energozbroj a komando Lovců bude čekat u základny Obrody, až se u ní objevíte příště.
Na povrhu to hned pomlaťte. Připravte se na to, že stupidní Lovci budou stát za sebou jako husy, přičemž ten vzadu bude mít pravděpodobně zbraň schopnou střelby dávkou. Po boji je ošetřete, do inventáře jim pomocí kradení dodejte munici (jenom na toho s plamenometem se vykašlete a dejte mu něco, čím nezabije spolubojovníky ani vás) a stimpacky.
Na prvním podlaží odrazíte úvodní nápor a vyběhnete nahoru. Doléčení, odpočinek cca 6 hodin (nechtěl jsem to moc protahovat, Lovci by si mysleli, že jsem netáhlo). Při návratu vypente poplach a přenastavíte roboty, ať útočí na ghouly. Spolubojovníky nenechte zuřivě útočit, Lovci to a roboti to budou dělat za ně. Na stráže v energozbrojích používejte granátomety nebo raketomety. Když se dostanou moc blízko, tak lehká zbraň a střelba do očí. Takhle postupujete na všech patrech, přičemž vaší pozornosti by nemělo ujít patro se zbrojnicí, kde si trochu doplníte výbavu. Snažte se šetřit náboje do gaussovky. Jako první byste měli umlčet vždycky stráž před výtahem, potom ustupte. Průběžně léčíme a ustupujeme na první podlaží, kde probíhá odpočinek. Pokud cpete do vaší armády drogy, pamatujte na to, že jejich účinek netrvá věčně.
Na patře s přístrojem jsem zjistil, že za Spasitelem se nám nepovede probojovat kvůli dveřím. Dveřník se se mnou odmítl bavit a rovnou útočil (nechápu proč, vždyť jsme do té doby pobili maximálně 75% toho, co se postavilo na odpor :mrgreen: ) a dveře se neotevřely. No tak jo, jdeme do patra s reaktorem.
Brian, nebo jak se ten strážný jmenuje, má cosi jako plasmový rotačák. Jestli nezahájíte boj první, je dost velká šance, že to byla poslední akce vaší soukromé armády. Na tuhle chvíli bych si šetřil náboje do gaussovky. V nejhorším by měl schytat ránu raketometem/granátometem, aby upadl a nemohl tolikrát střílet. Boj přiláká další stráže z místnosti, kde jsou drženi Jedenáctý a Dvanáctý. Na jejich zničení je lepší použít roboty, které během boje na pomoc nepovoláte. Před taktickým ústupem seberte Brianovi zbraň. Pokud jste ho zlikvidovali rychle, neměla by být stráž ještě tak daleko, takže na zapnutí robotů zbude čas. Máte slušnou přesilu na to, abyste stráže v energozbrojích porazili bez masakru. Zbytek ghoulů nebude důstojným soupeřem, takže hurá k počítači/terminálu s robotem. Navíc tam můžete splnit quest na osvobození vězňů. Já osobně zamkl sice zamkl dveře, ale na to se hra v outru neptala. :)
Lovci se v boji ukázali jako parta budižkničemů. Díky léčení mi sice ani jednoho nezabili, ale kromě toho s Anti-materiálovou puškou si proti strážím v energozbrojích moc zásluh nepřipsali. Více než superkladivo a plamenomet se hodí jim pomocí kradení nacpat do inventáře plazmovou/laseorovu pistoli. Máte jistotu, že se jim ze zálohy nepovede ugrilovat vaši postavu a na ghouly v róbách hravě stačí  (šetříme vlastní municí). Takže není na škodu u sebe mít cca 100x náboje ráže 7.62.

18. Útoky páračů, ghoulů, supermutantů, apod.
Pokud nehrajete stylem vlka samotáře, tak jste určitě několikrát chytili amok z toho, jak přišli členové party o život. Nejčastější je to u páračů. Můžete to ovlivnit preferencí útoku u členů party (útoč na toho, kdo útočí na mě). Protivník se řídí asi následujícím algoritmem (Daemon mě může laskavě opravit, poněvadž v nastavení hry a skriptech jsem se nikdy nevrtal) :
V případě párače jde ten první vždykcy po vaší postavě. Zbytek po tom, kdo se jako první projevil nepřátelsky. Tomu můžete zabránit jednoduše tak, že útočíte první na všechny ostatní (což je u páračů super :D ).
Útočí na toho, kdo mu způsobil zranění za nejvyšší počet bodů. Když budete mít dva spolubojovníky a hodně štěstí, tak párač jako první půjde po Keri, která nejdřív zasáhne, ale následně mine. Zaútočí Gabriel, způsobí víc škody a párač půjde na Gabriela. Takhle bude pobíhat bez smyslu sem a tam, aniž by někoho zabil. Daleko pravděpodobnější ale je, že takhle budete chtít zachránit kůži členům party vy. To s sebou nese tu nevýhodu, že pak všichni protivníci budou útočit na vás. Nezvývá mi, než vám v tom popřát hodně štěstí, hodně nábojů, hodně medikamentů a hodně nervů :D


Na následující situace nemám postupy

Pobít Lovce na správcovském podlaží Vaultu 15 jsem nezkoušel, ale zkusit to hodlám.
Při válce gangů v Rat Hole je to většinou jedna velká improvizace, poněvadž v začátcích nemáte tak vymakanou postavu, abyste řídili palbu.
Ghoulům ze Sokolího letu dávám i přes varování do inventáře výbušniny, abych se vyhnul boji.
Vystřílet kompletně Císařství jsem nezkoušel. Netuším, v čem by mi to mělo prospět. Stejně tak Sedit, Albuquerque a Corath.
Image
<<

barbaronan

Liked

Posts: 99

Joined: Tue May 20, 2014 1:42 am

Post Sat Oct 15, 2016 7:49 pm

Re: Tipy

Skoro jsem zapomněl: Určitě si hru zkuste zahrát s inteligencí menší než 4 pokud si jí chcete zahrát znova, v životě jsem se tolik neválel smíchy. Ty dialogy jsou neskutečně krutý. Je to lepší než všechny komedie dohromady co jsem viděl za celej život. Bez přehánění :D :twisted:

Return to Fallout Resurrection - diskuze o hře

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests

cron