Moje zhrnutie
Toto je moj prvý príspevok, keďže som sa rozhodol hru najprv poctivo dohrať a potom napísať moje postrehy a celkové zhrnutie. Začnem tým, že Fallout 1a2 hrávam odkedy vyšili a na túto hru som sa dlho tešil. Informáciami o nej sa šetrilo a tak moje očakávania boli veľké.
Pre príjemnejšie čítanie odporúčam pustiť si skaldbu : Webb Pierce - more and more /
http://www.youtube.com/watch?v=BXV1sF46sVI alebo
http://www.youtube.com/watch?v=vizaJAJijgQ / Snáď sa na mna nik s moderátorov nenahnevá za tie dva linky.
Mám notebook HP, win 7 32bit a kartu Ati podporujúcu DX11. Hra mi išla nainštalovať bez problémov. Jediná vec, ak hru spúšťam cez config, tak tam nemám sejvy, ako ked hru spúšťam cez zástupcu. AK dám totiž uložiť zmeny, ale nespustím hru, tak config na to neberie ohlad a nič sa nezmení. Ak dám uložiť a spustiť, tak sa spustí so zmenami, ale bez sejvov.
Posnažím sa vyhnúť dakym väčším SPOILEROM. Hra sa odohráva na území Nového Mexika a prvé čo ma v spojitosti s týmto štátom napadá je Los Alamos National Laboratory kde USA vyvýjala nukleárne zbrane, ktoré potom testovala v nedalekej púšti. Ako druhé je mestečko Roswell opradené konšpiráciami o stroskotaní UFO. Ideálny material na spracovanie do sveta Falloutu O:-) žial ani jedna z oboch hore spomínaných lokalít v hre nie je
Začnem teda prv kritikou..
Prvé lokácie / New Hope, Rat Hole, Vrakovysko, Asmod.jaskyna / sú detailne prepracované.. je v nich plno vizuálnych drobností ako kamene, odpadky atd. O to viac zamrzi, že niektorým lokáciám - hlavne na ich okrajoch / napr. Sedith, Corath / sa nedostalo tolko pozornosti. Niektoré lokácie sú na okrajoch prázdne, čo hneď udrie do očí a uberá na profesionalite.
Ďalšou vecou ktorá mi vadí je nevyvážená obtiažnosť. Možno je to zámerom, aby bola hra tažšia ako oba predošlé Fallouty, ale plniť behacie Q aby potom prišlo k niekolkým / hneď po sebe nasledujúcim / súbojom, ktoré nemožno kvôli skriptu questu prerušiť a dokončiť neskôr / Q Annonym - prv sa beha po info a potom tuhe prestrelky ale príkladov by bolo viac / .. človek nevie čo ho čaká a potom je zaskočený lepšie ozbrojenou presilou. Spominam obtiažnosť, lebo obchodníci neponúkajú žiadne kvalitné zbrane ani brnenia.. tak sa mi hromadili v inventári iba zátky.
Bugov som vela nemal, questy mi šli plniť všetky v pohode. Chcem ale upozorniť na bug ohladom stretnutí na mape. Stáva sa mi pravidelne, že ma obkolesí skupina 10 a viac protivníkov. Jednak je človek bez šance, jednak neutečie a jednak musí dlho čakať až všetci ukončia svoj ťah. Taktiež hliadka ghulov, sposobuje aj na dlhšiu vzdialenosť veľmi slušnú damage, čo moji spoločníci väčšinou nerozdýchajú.
A teraz už len slová chvály
Prekvapilo ma a potešilo intro ako vystrihnuté z filmu "Hory majú oči":) Hneď vidno že Ressurection robili ludia, čo majú svoje vo Falloutoch odohraté a robili ho s láskou. Čistá pecka, apokalyptická atmosféra presne ako má byť. Bol som nadšený z odkazov na F1 a prekvapili ma aj questy, ktoré mi pripomenuli F2.
Spoločníci sú užastný.. dá sa s nimi baviť na rôzne témy a občas sa medzi sebou podpichujú
/ pripomenulo mi to také RPG ako SW KOTOR, Mass Effect či Dragon Age od majstrov oboru /
Svet je kruty a plny zvrhlikov, rasistov, sektárov a dalsich károv. Ešte teraz mi je zle pri spomienke ako môj charakter sexuálne zneuzil úchylak len preto, aby som sa dopracoval ešte k vecsiemu úchylovi a zachránil ehm niekoho..brrr..
Hra má menej lokalít ako F1 a menšiu mapu sveta, na druhej strane má prepracovanejšie questy a dlhšiu dobu hrania. Tie skripty museli dať vela práce, takže všetka česť a obdiv
V mojom rebríčku sa môže smelo rovnať s príbehovími questami hry Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura alebo Planescape: Torment. Hlavne si treba čítať dialógy, potom nie je problém s lokáciami ani pochopením čo, kde a kedy treba spraviť
Finálna lokácia nesklamala O:-)
Ressurection ponúka plno noviniek, zmenený výzor niektorých postavičiek, nové zbrane.. celkovo nová grafika potešila
Zhrnutie:
Verím, že TEAM Ressurectionu zapracuje a vytvorí update, ktory opravy bugy a doladi obtiažnosť.
Potešilo by, ak by sa ešte zapracovalo na lokáciach a dekoratívne pribudly dake objekty prípadne postavy ako Supermutantka alebo holodisky či rozhovory s postavami odkazujúce na reálie sveta falloutu..
Uvediem priklady napr : správy Galaxy News Radio, info spoločnosti RobCo, hlásatel Nuca Cola prípadne jej výrobňa v Sedite, aby sa tak viac odlíšilo od Corathu a malo niečo viac unikátne, patulujúci sa Nasledovníci apokalypsy, info o EPA a Big Empty, či vladny vault z Los Alamos a info o B.O.M.B.-001, Ghulovia by mohli spomínať Necropolis, padnuté UFO s Alienmi.. aby bol svet viac uveritelnejší a bohatší. Svet a život v ňom totiž nevznikol po dopade bômb, ale bol aj predním.........
PROGEMA JE TO CO MYSLIM ALE CHCELO BY TO "MORE AND MORE..."
nostalgia býva tá najsilnejšia zbraň !
Poďakovanie:
Na záver chcem poďakovať všetkým, ktorý sa podielali na vývoji Ressurection
Odviedli ste kus dobrej práce a prajem vám, aby Ressurection mal úspech aj v zahraničí a ocenili ho viacerí hráči O:-) ja sa vám klaniam