Page 1 of 1

graficke prvky HUD

Posted: Mon Oct 28, 2013 5:12 pm
by miracle.flame
Najprv sa chcem podakovat za nehorazny mod resp. hru ktora ma vratila o dekadu a pol dozadu, ked este hry boli zaujimave aj po obsahovej stranke. Odviedli ste uzasnu pracu.

Vsimol som si ze grafika HUD menu dole vyzera mierne inac nez vo Fallout 2 s hi-res modom. Konkretne okno na messages je vytienovane sposobom ditheringu s ktorym si ani Blur shader nevie poradit.

Image

Proste su tam sede bodky. Viem ze tato grafika je niekde v subore fores.dat kde je aj znacna cast celeho modu. Mohol by som poprosit, aby ste to prveho patchu zakomponovali grafiku ako je napr tu?

Image

Re: graficke prvky HUD

Posted: Tue Oct 29, 2013 2:47 pm
by Daemon
Koukal jsem na to a rozdíl mezi message oknem v Resurrectionu a ve Fo2 HiRes je jen v šířce. My máme interface široký 640px, HiRes ho má roztažený na 800 px právě o to message okno. Když to ale u HiResu roztáhneš na víc jak 800, bude to stínování vypadat stejně jako ten roztažený Resurrection interface na screenu.
Každopádně koukneme na to a pokud to půjde, uděláme interface také roztažený o message okno na 800 px, aby se tak v něm mohlo bez scrollování zobrazit více textu, pokud hraješ s větším rozlišení než 640x480.

Re: graficke prvky HUD

Posted: Tue Oct 29, 2013 5:29 pm
by miracle.flame
Zrejme to teda nebolo na prvy pohlad patrne... nemam namysli ani sirku, ani vyhladenie, mam namysli dva dost odlisne graficke prvky.. tu uz to je hadam vidiet jasne

Image

napravo original Fallout 2
nalavo Resurrection -> nechapem odkial sa ta grafika vlastne vzala, ale skusal som clean reinstall a mate to tam
EDIT2: tak uz som to vypatral... skarede okno je z Fallout 1ky, v dvojke je to pekne

EDIT: Inak cestina na Fallout 2 zo stranky madbrahmin obsahuje aj pocestene prvky HUD... verim ze by autori nasli spolocnu rec, ak by padol navrh implementovat ju do Resurrectionu.

Re: graficke prvky HUD

Posted: Wed Oct 30, 2013 2:21 pm
by Andy486
Okienko s textom, ktoré tam máš a je aj vo FA1 je krajšie,ako to z FA2.
takže netreba nič meniť 8) mňa by to nehnevalo...

Re: graficke prvky HUD

Posted: Wed Oct 30, 2013 6:20 pm
by miracle.flame
Kazdy podla svojej chuti.. niekomu sa moze pacit viac, ked tam ma nasypane zrniecka maku.


Ked uz ste sa teda odhodlali ze vyuzijete tweaky, ktore ponukaju sfall a hires mody, odporucam pribalit do patchu ich najnovsie verzie, lebo Resurrection v1.0 pouziva starsie verzie nez su k dispozicii. Potom mozem odporucit taketo tweaky:


subor ddraw.ini

; +30% rychlost - hra aj animacie postav su sviznejsie a posobia plynulejsie, dojem z hry to nekazi a vyzera to ako keby to takto malo slapat odjakziva
SpeedMultiInitial=130

; v inventari aj v dialogoch sa da scrollovat koleckom mysi
UseScrollWheel=1

; stredne tlacitko prepina medzi pravou a lavou rukou (alternativne MiddleMouse=49 prepina mody pouzitia)
MiddleMouse=0x30

; podrzanie laveho Altu vysvieti na obrazovke vsetky predmety leziace na zemi
ToggleItemHighlightsKey=56

; pocas cestovania po mape bude plynutie dni a noci polovicne rychle
WorldMapTimeMod=50

; nejaky bug fix na criticaly
OverrideCriticalTable=2

; zobrazi kedy a ako sa meni karma hraca
DisplayKarmaChanges=1

; pri rucnom nabijani zbrane sa prehra animacia nabijani, ktora sa prehrava iba ako idle animacia
PlayIdleAnimOnReload=1

; mrtvoly na zemi nebudu blokovat strely
CorpseLineOfFireFix=2

; ak niekomu pocas boja ostanu aspon 3 akcne body, budu sa snazit nejako ich vyuzit
NPCsTryToSpendExtraAP=3

; postava v inventari rotuje pomalsie, obzvlast potrebne pokial je hra zrychlena na SpeedMultiInitial=130
SpeedInventoryPCRotation=600

; nejaky fix levelovania spolocnikov
NPCStage6Fix=1

; fix bugu, kedy spolocnici so zbranami na blizko nemohli zautocit na priserky, ktore zaberaju viac nez jedno policko
MultiHexPathingFix=1

; Senzor pohybu funguje pocas cestovania mapou aj ked nie je prave drzany v ruke
MotionScannerFlags=1


subor f2res.ini

; scrollovanie obrazovky po lokacii nie je limitovane vzdialenostou od postavicky hraca
IGNORE_PLAYER_SCROLL_LIMITS=1

; vzdialenost trasy pohybu hraca po lokacii nie je limitovany
NumPathNodes=20

; lave okno na spravy v HUD je sirsie takze sa don zmesti viac textu bez nadbytocneho zalamovania
IFACE_BAR_WIDTH=800

; pasik a kapacitou municie je viditelnejsie hrubsi a pri ubudani municie meni farbu cez zltu po cervenu
ALTERNATE_AMMO_METRE=2

; po otvoreni dialogoveho okna nebude na pozadi cierna obrazovka, ale samotna hra
DIALOG_SCRN_BACKGROUND=0

; vylepsena grafika dialogoveho okna
DIALOG_SCRN_ART_FIX=1

; umozni CPU ist do idle stavu, takze koniec zbytocnemu prehrievaniu, vysokym otackam fanu a plytvaniu energiou
CPU_USAGE_FIX=1

Re: graficke prvky HUD

Posted: Wed Oct 30, 2013 6:32 pm
by Daemon
Nový HiRes vyšel někdy chvíli před vydáním Resurrectionu, takže nebyl už čas aktualizovat, ale do patche to plánujeme. Změn je stejně dost málo. Sfall máme snad i aktuální, i když je možné, že už je taky novější. Jinak ty věci, co zmiňuješ, některé jsou zaplé (např. scrollování kolečkem myší, zvýraznění předmětu - akorát teda na shift), jiné záleží na preferenci hráče. Kdo chce, zapnout si je může, někomu by to mohlo naopak vadit.

Re: graficke prvky HUD

Posted: Thu Oct 31, 2013 8:27 am
by miracle.flame
Ano, niektore featury boli uz zapnute, napriklad ukladanie pozicii na viacerych strankach, to si pamatam, ale zvysok som si nebol isty. Samozrejme su to iba tipy, niektore ale vazne benefitne, ziaduce a bez ziadnych nevyhod. Rozhodne sa oplati nezabudnut ich vyuzit. Kto umi, nastavi si vsetko podla seba, ale ten graficky prvok v HUDe si neviem sam vymenit, jedine ze by ste ma naviedli na nejake tooly na pitvanie fores.dat

Re: graficke prvky HUD

Posted: Thu Oct 31, 2013 2:05 pm
by valcik
miracle.flame wrote:Samozrejme su to iba tipy, niektore ale vazne benefitne, ziaduce a bez ziadnych nevyhod.
Niektoré featurky sú ale zabugované. Napríklad to, aby NPC skúšali v každom kole utratiť všetky AP. A načo prepisovať prístup k tabuľke kritických zásahov? To je podľa mňa dobré len ako súčasť nejakého ammo fixu, ktorý s takouto úpravou ráta pri výpočte poškodenia. Akú výhodu to má pri Resurrection?
.. ten graficky prvok v HUDe si neviem sam vymenit, jedine ze by ste ma naviedli na nejake tooly na pitvanie fores.dat
Súbor fores.dat pitvať nemusíš. Stačí vytvoriť podadresár Fallout2\Resurrection\Resdata\Art\Intrface a nakopírovať tam požadovaný *.frm súbor. Myslím, že hra pri načítaní súborov uprednostňuje pred spakovaným dat archívom rozbalené adresáre, ak ich má k dispozícii.

Pre každý prípad ale prihadzujem aj link, na ktorom nájdeš pár nástrojov na rozbalenie *.dat súborov pre F2:
http://www.nma-fallout.com/forum/dload. ... &cat_id=27
DatExplorer je fajn.

Re: graficke prvky HUD

Posted: Fri Nov 01, 2013 6:46 am
by miracle.flame
Premakane! Diky valcik pouzil som datexpl na extrakciu f2_res.dat do resurrection\resdat\ a vysledok je dokonaly

Re: graficke prvky HUD

Posted: Fri Nov 01, 2013 11:10 am
by praetorian
miracle.flame wrote: a vysledok je dokonaly
wow to vyzerá dobre! aký je to mod? pripadne mohol by si uploadnuť tvoj upravený súbor? vopred díky!

Re: graficke prvky HUD

Posted: Sat Nov 02, 2013 6:05 pm
by miracle.flame
praetorian, skusim nejako v skratke... vsetko to je prednastavene v tomto mojom balicku (OPRAVENE - vid nizsie)

1. hi-res mod som aktualizoval najnovsou verziou + som pridal weather mod z modderspacku k sfall; tieto mody som natweakoval tak, ako som napisal vyssie plus nejake drobnosti; moje native rozlíšenie je 1920x1080 a hra ide na 1280x720

2. pridal som SweetFX injector, v ktorom som zapol iba FXAA, lifgammagain a color vibrance

3. pridal som blur.fx shader ale urobil som v nom zmenu:
static const float sharpness = 37

4. za pomoci DatExplorera som vyextrahoval z f2_res.dat HUD okno z Fallout 2

Treba pocitat s tym, ze vysledky s mojimi subormi sa mozu dost lisit system od systemu, hlavne v zavislosti od grafickej karty a displeja.

EDIT: upravy na zaklade zisteni nizsie

Re: graficke prvky HUD

Posted: Sat Nov 02, 2013 7:22 pm
by Daemon
Sfall jsi neaktualizoval. V Resurrectionu je stejná verze. Jen jsi nahradil náš lehce upravený za originální, takže jsi zrušil náš global script. Několik věcí nebude fungovat. Stejně tak některé perky. Takže doporučuju si nechat ddraw.dll z Resurrectionu. A taky ddraw.ini z Resurrectionu, protože tam už jsou defaultně zakomentované nastavení, které mohou být v konfliktu s Resurrectionem.

Rozbalení celého f2_res.dat do resdata jsi vyměnil veškerý interface Resurrectionu za původní z Fallouta 2. Samozřejmě to je OK, pokud ti to vyhovuje. Pokud bys chtěl vyměnit jen ten dolní panel, stačí mít z f2_res.dat v resdata\art\intrface jen soubor HR_IFACE_800.FRM

Re: graficke prvky HUD

Posted: Sat Nov 02, 2013 8:59 pm
by miracle.flame
Prisahal by som ze som mal povodne ddraw.ini, ktory vychadzal z dvojkovej verzie.. a viem preco, pouzil som global shader co sa povaloval po nete, ktory vychadzal zo starej verzie.
Teraz som po instalacii uvidel, ze mate najaktualnejsiu verziu
;sfall configuration settings
;v3.1a Resurrection build (AllowUnsafeScripting, credits moved to fores.dat)

To ale uplne meni vec. Ja sa ospravedlnujem za krive obvinenie a dakujem za poukazanie na tieto upravy, budem pouzivat vas sfall (s vlastnymi doplnkovymi tweakmi)

Interface mi uplne vyhovuje ten z f2_res.dat ale upravim predosly post tak ze tam bude vas sfall aj vas interface s oknom z f2